Frukt gör en fet

Att man ska äta frukt har man ju fått höra under massor med år. Eftersom  jag typ äter frukt en gång i månaden eller kanske t.o.m. ännu mindre är det nu ett glädjande besked jag läser på DN. Fruktos ger mer fetma än glukos. Jag tycker bättre om vanliga sallader och grönsaker.

8 reaktioner på ”Frukt gör en fet

  1. jo precis och det verkar ju indikera att frukt gör en fet.

    Hmm känns lite fånigt att 150 personer (hittills) gått in för att läsa det minst intressanta av min inlägg någonsin.

  2. Jag tror det helt enkelt är så att människokroppen grym på att ta ut energi ur mat. Problemet är inte maten utan att vi inte behöver röra på oss och har ett sådant överflöd av mat. Vi har helt enkelt lyckats göra det allt för bekvämt för oss. Med andra ord – vi är jävligt lyckade. Det enda man kan göra är att röra på sig och inte äte så mycket.

  3. Om det var rätt att äta så lite frukt märker du först om ca 20 år och då är det för sent.
    Att bara stirra på kalorier och strunta i näringen, det är rena snurren.
    Och DET är inte ointressant.

  4. Jag förstår

    Tips:

    ”Aldemon och halv melon”

    varje dag….

    Aldemon = mandel (räcker med en om dagen..)

Kommentera

