Alternativ anledning till the Matrix

Jag har enda sedan jag såg The Matrix alltid stört mig på anledningen till varför människorna är fångade av maskinerna. Denna alternativa förklaring fann jag i min Svarta bok (en dagbok).

”Det var aldrig något krig mellan människor och maskiner. Istället var det så att människan byggde omhändertagande maskiner. På något sätt blir det så att människorna inte fick välja bort omhändertagandet. Det bästa, effektivaste, sättet att ta hand om människor var för maskinerna att helt enkelt låta människorna uppleva världen utan att leva i världen. Världen blev nu maskinernas.”

Kommentera

